Методичні розробки.










МЕТОДИЧНА РОБОТА
На тему: «Формування особистості та виховання толерантності під час занять фізичною культурою»





Викладач: Шевченко С.Б.











м. Запоріжжя

2015 рік

ЗМІСТ

РОЗДІЛ 1. ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТІВ

3
1.1. Толерантність під час занять фізичною культурою вплив на особистість
4
1.2. Конкурентоспроможність студентів під час занять фізичною культурою
5
ВИСНОВКИ
7


ВСТУП

Фізична культура є важливим засобом підвищення соціальної і трудової активності людей, задоволення їх моральних, естетичних та творчих запитів, життєво важливої потреби взаємного спілкування .
Сама мета гармонійного розвитку особистості є продуктом історії розвитку людства. Але умови для її реалізації особистість одержує лише на певному етапі історичного розвитку. Всебічний розвиток людині необхідний для того, щоб мати можливість брати участь у всіх напрямках діяльності (професійній, громадській, спортивній, художній тощо.).
Але для цього потрібно розвинути структуру особистості, зро- бити її комунікативною. Однією з умов всебічного розвитку особистості є його фізична підготовленість, як результат фізичного виховання, заняття спортом. Формування особистості, яка поєднує в coбi духовне багатство, моральну чи- стоту i фізичну досконалість, стало програмою виховання людей у сучасному суспільстві.
Однак спорт виступає не тільки як засіб покращення фізичного розвитку, зміцнення здоров’я, розвиток рухових якостей. В поєднанні з іншими засобами виховання спорт сприяє всебічному розвитку людини.
Спорт впливає на моральні якості, розвиток, вольової та емоційної сфер людини, естетичних i етичних уявлень i потреб. Він впливає на формування характеру людини, тобто тих особливостей особистості, які відбиваються на вчинках i відносинах з іншими людьми та зовнішнім світом
Мета методичної роботи – простежити формування особистих якостей студентів під впливом занять фізичною культурою та спортом.






РОЗДІЛ 1. ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТІВ

1.1. Толерантність під час занять фізичною культурою вплив на особистість

Фізична культура особистості включає все те, що використовував і чого досяг людина за допомогою толерантності тобто терпіння. Понад те, що йому дала природа у розвитку фізичних здібностей, рухових якостей, стану здоров’я, і все те, що стало в цьому плані результатом його діяльності, фізичної та духовної активності, спрямованої на самовдосконалення; це «людська» (а не тільки природна) форма людини.
Фізична культура поряд з культурою в цілому покликана формувати всебічно розвинену особистість, головного суб’єкта (і об’єкта) історичного процесу.
Основними матеріальними цінностями фізичної культури особистості є необхідний обсяг рухових навичок та вмінь, певний рівень розвитку основних фізичних і спеціальних якостей, функціональних можливостей різних органів і систем організму. Вони складають матеріальну основу життєвих сил кожної людини, фундамент його робочої сили і виступають в якості обов’язкового засобу здійснення будь-якого виду людської діяльності.
До духовних цінностей фізичної культури особистості відносяться сукупність спеціальних знань в області всебічного фізичного розвитку, ідеали фізичної досконалості (спортивної майстерності), до яких прагне кожна конкретна людина, уявлення про способи їх досягнення, знання особливостей того чи іншого виду спорту, його історії, перспективи розвитку і т. д.
Фізичну культуру особистості визначають фізична підготовленість, фізична готовність,фізична досконалість і фізична толерантність.
Культурний рівень людини – це ступінь його прилучення до процесів творення і «споживання» цінностей в різних галузях культури – духовної, політичної, фізичної та ін Це і ступінь задоволення потреб людини в продуктах культури. Наприклад, ступінь задоволення потреб у рухах, фізичних вправах безпосередньо залежить від стану його здоров’я.
Ще дуже вагомою частиною студента є вміння толерантно відноситись як до фізичних вправ так і до суспільства. Саме фізична культура виховує у людині терпіння. У наш час толерантність це запорука успіху.
Одним з критеріїв культурного рівня людини є його здатність правильно, з більшою користю для себе і суспільства, витрачати вільний час. Насичення вільного часу рухової діяльністю, пов’язаною з фізичними вправами, дає насолоду людині, зберігає його сили і здоров’я, дозволяє творчо працювати.

1.2. Конкурентоспроможність студентів під час занять фізичною культурою

Конкурентоспроможність ґрунтується на прагненні студента покращити власні спортивні досягнення, прагнення досягти кращого спортивного рівня, перемогти в змаганнях суперника – є одним із потужних регуляторів і значимою мотивацією для студента до активних занять фізичними вправами. Який формує конкурентоспроможність у подальшому житті у сферах його діяльності.
Доцільно систематично проводити студентські змагання з видів спорту, студентські науково-практичні конференції й методичні семінари з фізичної культури й спорту, на яких необхідно демонструвати сучасні популярні методики занять фізичними вправами й актуальні для студентської молоді системи фізичних вправ, інноваційні погляди в контексті фізкультурно-оздоровчої діяльності.
Які сприяють найбільш успішному засвоєнню студентами мотиваційно-цінностних аспектів у майбутній професійній діяльності й усвідомлення позитивного впливу на цей процес занять фізичною культурою і спортом.


























ВИСНОВКИ

Фізична культура впливає на моральні якості, розвиток, вольової та емоційної сфер людини, естетичних i етичних уявлень i потреб. Впливає на формування характеру людини, тобто тих особливостей особистості, які відбиваються на вчинках i відносинах з іншими людьми та зовнішнім світом.
Заняття спортом позитивно впливають на інтелектуальну сферу. Рухова активність, яка лежить в їх основі, сприяє:
1. формуванню в людини уявлень про рухові можливості свого власного тіла;
2.  розвитку спостережливості, оскільки спортивна діяльність вимагає зосередження уваги на умовах, які супроводжують рух, а також швидкого переключення уваги на різного роду подразники;
3.   розвитку швидкості орієнтації, так як більшість видів спорту виробляють здатність до адекватної зміни поведінки в залежності від умов, які виникають
4. розвитку мислення, оскільки спортивна діяльність є творчою; в процесі тренувань треба аналізувати причини успіхів та невдач своїх досягнень, правильно оцінити ситуацію, що виникла, вести пошук шляхів раціонального вирішення рухових задач.